fredag 28. desember 2007

Nye prosjekter

Jeg har vært en tur i min private garnbutikk, dvs garnlageret til min søster som er i kjelleren til mor og far. Det er bare å velge å vrake i garn og så får jeg gode instruksjoner og tips til hva jeg kan lage. Fire prosjekten ble nesten alle påbegynt i kveld.

1. Tøfter til min kjære. Skal strikke drops tøfler med brunt cortina garn på pinne 8. Har lagt opp og det går ganske fort med så store pinner når en først er i gang.

2. En hvit Eva-lue til meg selv. Inspirert av ulike blogger som har laget denne. Bruker dobbelt safirgarn og en kort rundpinne nr 5. Håper den blir fort ferdig for jeg fryser fort på ørene.

3. Kluter av to forskjellige bomullsgarn på pinne 4.5. Nå skal det blir bedre vaskeforhold på kjøkkenet. Mønster av søs.

4. Siste prosjektet ble ikke lagt opp i kveld fordi jeg må kjøpe pinner i morgen. Odessa-lue i brunt safir garn med gule/beige perler. Tror den blir kjempefin til kåpen min.

Det beste av alt med å begynne på flere ting er at jeg kan skifte litt mellom hva jeg lager og plutselig (forhåpentligvis) er alle tingene ferdig.

Takk for hjelpen søs!

2 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Så mykje kjekt du skal lage!! Gler meg til å sjå alt ferdig!
Takk for koseleg kommentar i bloggen min. Angåande isskrapevottane så er det ikkje så vanskeleg å få det til å passe i toppen. Og om ein ikkje får det til å passe, så er dei jo tova, så då kan ein berre klippe litt. ;)

Margrethe sa...

Bare hyggelig! :D Jeg skal sende isskrapevott, selvkomponert, i maskinen nå. Mamma sin bil trenger en...