tirsdag 11. desember 2007

Endelig jul og juleløper

Eksamen er endelig levert og jeg prøver å nyte juleferien. Hva passer vel bedre enn å blogge litt bilder fra kameraet?

Julestjerne må ethvert hjem ha. Vi fant selvfølgelig vår på IKEA og i grunnen synes jeg den er fin for den er hvit og ikke helt vanlig. Litt typisk Ikea i grunnen.


Snille søs har tidligere omtalt at hun lagde julekalender til meg. Den har vært helt fantastisk å ha i eksamensperioden. Hver dag er det minst to nye spennende teposer og mer skal ikke til for at det blir en bra start på dagen. Takk søs.


Frode har vært kjempeflink å sydd juleløper til huset. Jeg har vært altfor opptatt med å lese eller å prøve å lese til eksamen, så mitt juleprosjekt blir nok ikke ferdig før til neste år. Det hører med til i historien at vi kjøpe masse julebroderier fra Margaretha ifjor høst og hadde virkelig store planer. Men så fant vi ut at vi skulle kjøpe leilighet og to postkort ble ferdig. Nå har vi hvertfall løper i hus. Kanskje vi bli ferdig med alt til neste år?



Det blir ikke jul uten blomster. Jeg jobbet i blomsterbutikk når jeg gikk på videregående og der lærte jeg meg å sette pris på vakre levende blomster. Det blir liksom ikke skikkelig jul før det dufter svibler og julestjernen smiler på bordet. Når jeg tenker etter har jeg jobbet hvertfall en liten uke før jul i blomsterbutikken hjemme de siste syv årene. Litt vedmodig å ikke skulle være der i år , men slik er det vel å bli voksen.

2 kommentarer:

toneh sa...

Flott løper! Det er morsomt å brodere, er en stund siden jeg gjorde det nå, men får alltid så lyst til å ta det frem igjen når jeg ser andre som er igang!

9na sa...

Gratulerer med overstått eksamen og kos deg litt nå!