søndag 30. desember 2007

Juleproduksjon

Eksamen er ferdig og da kan man lage mange fine ting med god samvittighet. Det var gøy å gå innom strikkedilla på Oslo City dagen før vi skulle over fjellet for å kjøpe inn garn til ferien. Det ble noen fine resultater og flere er på vei.

Julegaven til søs strikket i bilen over fjellet. Kort sjal som kan knytes en gang eller brukes med en sjalnål.
Garn: 1 nøste vienna.
Mønster: Fritt etter innfallsmetoden. La opp 20 masker på pinner 8. To riller nederst og så en rill eller to her og der til garnet nærmet seg slutten så to riller.

Frode sitt prosjekt er en eksimo genser til Ingrid. Det skal bli en god og varm genser som kan brukes på tur i en fin blåfarge. Han har strikket hele genseren og er snart ferdig med armene. Går fort med tykt garn.

Lue fritt etter nettinspirasjon . Lagde den mer tettsittende til hodet. Relativt fornøyd, men notert meg hvordan lue to skal bli. Det er allerede bestilt av søster til Frode, Agnethe.

Jeg fryser fort når det blir kaldt og derfor ble jeg glad når jeg så oppskriften på heklet halstørkle. Å hekle er noe jeg egentlig aldri har lært meg, men hvorfor ikke prøve. Det tok litt tid å komme i gang, men til slutt ble det ferdig. Ikke helt en utstillingsmodell, men den går nytten veldig bra.

Se så fint det ble rundt halsen.

I dag har vi pakket ut etter ferie i Bergen og bare slappet av hjemme. Til middag hadde vi nydelig julelapskaus med resten av pinnekjøtt som var fryst ned fra julebordet før jul. Nam.

Ovnen er tent og da er den ganske godt å sitte hjemme i sofaen med strikketøy og ha ferie.

2 kommentarer:

amylin sa...

Godt nytt år til dere! Gleder meg til å se genseren ferdig.

Margrethe sa...

Så flink du er! Jeg skal ut og ta bloggbilder nå jeg, men innser at dine tøfler er finere enn mine. Ikke lurt å tove en med innsiden inn og en med innsiden ut...