fredag 4. januar 2008

Vår, vinter og sokker 2008

Vinteren er kommet i Oslo med masse deilig snø. Så nå gleder jeg meg allerede til en skitur på søndag før hverdagen med eksamen , skole og jobb begynner for fullt i neste uke.

I dag har jeg forresten tenkt til å begynne på januarsokken i en sokk-along som har jeg meldt meg på i et øyeblikk av galskap. Sokker har jeg ikke strikket på år og dag og dennne skal i tillegg strikkes fra tåen og opp! Det er jo bare å prøve seg, heldigvis har noen lagt ut en fin forklaring på hvordan dette skal gjøres. Jeg har funnet frem et flerfarget blått og svart Silja garn og pinner nummer to. Dette blir spennende.

På vår lokale coop kom jeg over disse flotte snø og isskapene som bilen vår trenger nå i all snøen. Isskrapen har jeg tenkt til å lage en flott isskrapevott som jeg ble inspirert av Torunn til. Tror det skal bli bra tilbehør til bilen.

Det blir ikke januar uten primula. Den gule er både finest og dufter best.

Julen er ryddet vekk og det er kommet ny blomster på bordet og i vinduskarmen.

1 kommentar:

Margrethe sa...

Så fin primula! Jeg vil også ha, men akkurat nå ville de snødd ned på veien hit og frosset i hjel i vinduet...