søndag 24. februar 2008

Februar sokken

Februar sokken bare lyste at den ville pass til far, og det passet det jo kjempefint siden han har bursdag denne måneden. Min søster strikket lue til han, vi klarte ikke helt å matche fargene, men han ble veldig fornøyd.

Garn: Smart flerfarget
Mengde: 2 og et halv nøste
Pinne: Liten rundt pinne 3,5

Sammen snille søster sendt meg noen maskemakører i posten og de kom godt med når jeg strikket månedens sokk. Forresten er det så bra å strikke sokker på liten rundpinne at jeg rent gleder meg til å strikke flere sokker!

Jeg valgte et selvstripende garn, selv om det ikke var anbefalt. Men syns at mønsteret kom fint frem i tillegg til at sokkene ble litt spennende.


To ferdig sokker som passer fint til far!

3 kommentarer:

jogusi sa...

Hei. Fine sokker og babytøfler du har strikket. Jeg strikker sokkene samtidig og da bruker jeg 3 rundpinner på 40 cm. Den lengden synes jeg er grei. Men på barnesokker tror jeg at 30 cm er bedre, men fint mulig med 40 cm. Jeg hadde ikke kommet til å strikke sokker hvis jeg ikke hadde strikket begge samtidig. Så lykke til. Bare si fra hvis du trenger hjelp. Ha ei fin uke.

Magaki sa...

Fine sokker :)

Anonym sa...

Så stilig de ble i armyfarget garn. hm jeg har noe slikt garn oppe, men jeg har ikke tenkt at jeg kan bruke det til sokker. Men det er jo ikke noe problem! Ha en fortsatt fin dag!